søndag 12. oktober 2008

Nøkkel laus....

Ehum.... slik noe bør vel ikke nevnes - MEN; man byr vel litt på seg selv, gjør man ikke?

Når vi reiste fra hytta på onsdag kveld (her må nevnes at det var mørkt!) skulle mor Åsa låse døra.... Dette har jeg gjort før og VET at man bør ha en nøkkel osv, osv....bla, bla.... Tingen var at Rune hadde satt inn en ny dør + nytt lås (=hengelås). Ja vel, er det et problem då? Ikke for andre, men for en liten stakkars svenske i de norske fjell: JA!!! På dette nye (domme, ekle hengelås...jeg er ikke barnslig nå....) henger en liten duppeditt som skal brukes til å stenge for nøkkelhullet slik at ikke snø og is kommer inn. Helt sikkert en superflott greie for noen, men ikke for undertegnede (les= den stakkars lilla svensken .....). Den ble nemlig forvekslet med en nøkkel! Jeg trodde nøkkelen satt i låsen og SMAKK! Der var hengelås, og dør låst - med nøkkelen inne i hytta. IKKKKKKK! Min man er snill, så jeg fikk sitte i bilen hjemmover :-).
Når vi så kom til hytta fredag, så var det utstyrte med stooooor tang (mye større enn en polygrip Olle!! Akta tårna dina!) og nytt hengelås. Vi har nå utarbeidet nye rutiner for låsing av dør på hytte med hengelås........ Men , vi smiler fortsatt!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Morsom historie Åsa!!!
Det jeg lurer på nå er hva du mener med lite oppdateringer av bloggen din...

Kennel Kosesnack sa...

Eh...det kan fort oppstå bloggtørke! Har funnet ut hvordan man kan oppdatere bloggen med mobilen - en super duper oppfinnelse som gjør det mulig for meg å bloggoppdat. til og med på hytta, ute med vovva og diverse andre plasser som ikke innbyr til pc bruk :-) Men, det kommer å gå i rykk og napp, beroende på hvor mye tid fruen har.............. Men, vel møtt lengst det varer. Mvh Åsa

Olle sa...

Det är inte lätt att vara en virrig kvinna... ;)

Kennel Kosesnack sa...

Nu fattar jag inte helt Olle... Har vi en språkbarriär eller?
:-) Åsa